Zoya Vespa


Tässä siis lupailemiani kuvia Zoya PixieDust Vespa -lakasta*. Ensimmäisessä kuvassa lakkaa on kaksi kerrosta ja seuraavissa kolme. Tämä lakka on aika hankalasti kuvattava ja googlettaessa siitä löytyykin aika monen sävyistä swatchia. Toisaalta murrettu mintunvihreä lakka, näyttäytyykin hieman enemmän vihreään tai siniseen taittavana, riippuen valaistuksesta. Suurimmassa osassa swatcheja lakka on kuitenkin liian vaalea, näissä minun kuvissanikin hiukan. Se ei siis ole niin haalean sävyinen kuin ennen luulin, vaan kolmella kerroksella ihan kunnolla mintunvihreä, mikä on vain ihan hyvä asia. :) Kuvissa taas erottuu lakan tekstuuriefekti paremmin kuin luonnossa, mutta hopeisen shimmerin kaunis kimaltelu taas ei niinkään.


Lakka levittyi helposti ja kuivui suhteellisen nopeasti. Suhteellisen sen takia, kun olen tottunut käyttämään pikakuivattavaapäällyslakkaa, joten olen kärsimätön. :D Kuivumisaika on kuitenkin minullekin siedettävä, joten tämä varmaan määritellään sitten nopeasti kuivuvaksi. Olin saanut miitissä tytöiltä vinkin, että lakkaa kannataa sekoitella vähän väliä, jotta tekstuuriefekti tulisi parhaiten esiin. En viitsinyt testata pitääkö tuo paikkanssa ja ravistelin siis pulloa parin kynnen lakkaamisen välein. Pysyvyys ei ole niin hyvä kuin Zoya-lakoissa yleensä, mutta tätä osasinkin odottaa lakkaukselta ilman suojaavaa päällyslakkaa. Kahden päivän jälkeen kärjissä näkyi kulumia ja pari pientä lohkeamaakin löytyi. Tosin hiekkalakalla on helppo korjata tuollaiset pienet kulumat, kun tekstuuri antaa periksi lakan lisäämisen kärkiin myöhemmin. 


Olen saanut kommentteja ihan tuntemattomiltakin tästä lakasta! Kaikki ovat olleet ihan haltioissaan ja niin minäkin. :) Olen sitten innoissani selittänyt kyselijöille Zoya-lakoista ja tekstuureista yleensä. Kauppareissukin muuttuu huomattavasti mukavammaksi kun saa puhua lakoista. :D Vespan myötä olen nyt ihan hurahtunut tekstuureihin/hiekkalakkoihin. Tarvitsen näitä lisää!! :D Suomeen Zoyaa maahantuo siis NailCity ja täältä löydät listan jälleenmyyjistä. Lakkoja voi tilata myös sähköpostitse (15,50€ kpl) osoitteesta info@nailcity.fi, jos omalla seudulla ei ole jälleenmyyjää.


* Zoya Vespa saatu NailCityltä

0 comments: